برندگان و بازندگان هالیوود در تابستان ۲۰۱۹

[ad_1]

در مطلبی به فراز و فرود ها و کلیت باکس آفیس تابستان ۲۰۱۹ پرداختیم، و حالا وقت آن رسیده تا نگاهی کلی به برندگان و بازندگان این فصل نیز داشته باشیم. فصلی که برای کمپانی ها و فیلمسازان یک تلنگر و موقعیتی خوب جهت برنامه ریزی برای آینده آنها بود. تابستان ۲۰۱۹ نشان داد هر دنباله یا بازسازی ای برای مخاطب سرگرم کننده نیست و انتخاب های عجولانه کمپانی ها گاهی کار دست آنها می دهد. برای مثال گاهی دنباله ای چون گودزیلا پادشاه هیولاها را داریم که بسیار فیلم سخت و عظیمی است، اما یک بلاک باستر پر از جلوه های ویژه بدون شخصیت و فیلمنامه مناسب هر چقدر هم که بزرگ باشد نمی تواند کاملا دل مخاطب را به دست آورد. ما در این مطلب به دنبال برجسته ترین موفقیت ها و شکست های فصل تابستان ۲۰۱۹ هستیم. اگر با انتخاب های ما مخالف هستید یا فکر می کنید چیزی را بیان نکرده ایم که مهم بوده است، در نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

برنده: دیزنی

میل به قدرت و پیشرفت در دیزنی هیچ محدودیتی نمی شناسد. دیزنی با پنج فیلم خودش در تابستان گذشته چنان گرد و خاک میلیاردی به پا کرد که هیچکس نمی تواند از آن چشم بپوشد. کسب چیزی در محدوده ۵ میلیارد دلار از فصل تابستان دیزنی را به برنده برنده ها تبدیل کرده است، و همه اینها به گونه ای در حال صورت پذیرفتن است که هنوز اثری چون STAR WARS: THE RISE OF THE SKYWALKER هنوز از گزینه های بزرگ این کمپانی است. دیزنی همچنین با داشتن ۳ فیلم از پنج فیلم برتر تابستانی در ALADDIN ، TOY STORY 4 و THE LION KING ، در طول ماه مه رکورد دار کمپانی ها به شمار می رود. این کمپانی پیش از نمایش آثار تابستانی اش AVENGERS: ENDGAME را نیز داشت که به پر فروش ترین اثر تاریخ سینما بدل شد. شکی نیست که آثار تابستانی دیزنی گیشه را پاک مال خود کردند، اما باید دید کسی در تابستان های آینده به رقابت با آنها می پردازد یا خیر.

بازنده: دنباله های معمولی و بازسازی هایی که هیچ کس نمی خواست

امسال دنباله های شکست خورده زیادی وجود داشت و اینجاست که ما همیشه در مورد خستگی فرنچایز های قدیمی صحبت می کنیم، عدم وجود ایده و طرح تعداد قابل توجهی از بمب های سال ۲۰۱۹ را تبدیل به یک مشت شکست ناجور کرد. اگر این تابستان را بعد ها با نام تابستان دنباله ها و بازسازی های افتضاح خطاب کردند نباید تعجب کرد. در این فصل بعضی از بازسازی ها و دنباله ها از بدو ورود به گیشه مرده بودند، دنباله های SHAFT ، MEN IN BLACK و ANGRY BIRDS در این بین بدترین عملکرد را داشتند. در حالی که SHAFT و ANGRY BIRDS 2 حداقل بازخورد ها و نقد های قابل قبولی را دریافت کرده اند ، اما MEN IN BLACK INTERNATIONAL یکی از بزرگترین ضربات را از منتقدین در تاریخ فرنچایز ها دریافت کرد ، بخصوص که باید به لطف پیوستن دوباره همبازی های THOR RAGNAROK ، یعنی کریس همسورث و تسا تامپسون این فیلم حداقل در نظرات انتقادی موفق می شد.

برنده: فیلم های دارای درجه بندی سنی “R”

در حالی که به نظر می رسد هالیوود در ماه های تابستان می ترسد چیزی بزرگتر از یک فیلم PG-13 را منتشر کند ، اما موفقیت های امسال ثابت می کند که رتبه بندی سنی R هنوز هم می تواند سودآور، پر طرفدار و پول ساز باشد. دنیای سینمایی THE CONJURING universe با فیلم جدید آنابل بازگشت به خانه یکی از آثار برنده تابستان بود چرا که سازندگان این اثر درآمد مناسبی را دریافت کردند. همچنین در این تابستان فیلم بیوگرافی التون جان یعنی ROCKETMAN نیز از برندگان فصل تابستان بود. اما بزرگترین و موفق ترین فیلم با درجه بندی بزرگسال در این تابستان، فیلم خوب JOHN WICK: CHAPTER 3 – PARABELLUM بود که توانست هم نظر منتقدین را جلب کند و هم فروش چشم گیری داشته باشد. مجموعه فیلم JOHN WICK نسبت به پیشینیان خود به پیشرفتش ادامه می دهد و همچنین نشان می دهد که DEADPOOL، این روزها تنها فرنچایز اکشن و بزرگسال با ارزش در سینما نیست.

بازنده: کمپانی ۲۰th Century Fox

جای تعجب نیست که دیزنی تقریباً هر فیلم توسعه یافته در کمپانی فاکس قرن ۲۰ را پس از تکمیل ادغام آنها با دیزنی لغو کرد. عملکرد غیرقابل انعطاف و ناجور هر چیزی در این تابستان از فاکس سرچشمه می گرفت. بالاترین فیلم ناخوشایند استودیو سابق فاکس در این فصل DARK PHOENIX بود که مجموعه پر طرفدار X-Men خود را با یک وهم و افتضاح کامل به پایان رساند. تصور فروش فقط ۶۵ میلیون دلاری این فیلم در داخل کشور خود یک خبر بد و شوکه کننده است. بهترین اثر بعدی این کمپانی، فیلم STUBER با تنها ۲۲ میلیون دلار فروش بود. ناگفته نماند که دیزنی فاکس را بیشتر برای کتابخانه پر از برندش بدست آورد ، اما در مجموع این یک پایان غم انگیز برای یکی از قدیمی ترین استودیوهای هالیوود است.

برنده: کمپانی Sony

در حالی که چرخه خبری و رسانه ای تحت تأثیر اختلافات سونی با دیزنی است که می تواند روابط کاری این دو را به پایان برساند ، اما سونی در موفقیت SPIDER-MAN: FAR FROM HOME که اکنون بالاترین فیلم ابرقهرمانی آنها در تمام دوران است ، تأثیر زیادی دارد. آنها همچنین با اولین همکاری خود با کوئنتین تارانتینو به عنوان کارگردان و فیلم ساز مبلغ قابل توجه و شبه بلاک باستری به او پرداختند، زیرا ONCE UPON TIME IN HOLLYWOOD یک نامزد اسکار مطمئن است. در حالی که فیلم به نظر نه چندان سرگرم کننده MEN IN BLACK INTERNATIONAL از آثار سونی در تابستان امسال قرص تلخی برای بلعیدن است، اما ویژگی مثبت سونی خیلی بیشتر از ضعف های آنها بود.

بازنده: فیلم های سگی!

در حالی که سگ ها این روز ها در ایران نیز جز گرفتن پاچه انسان کار دیگری در کوچه خیابان نمی کنند، باید گفت وضع آثار سگی در تابستان هالیوود نیز مناسب نبود و فیلم های با محوریت این حیوان غالبا شکست خورده و بازنده شدند. شاید این ایراد من باشد، اما من از آثاری که یک حیوان تحت تاثیر افکار یک انسان قرار میگیرد و یا انسان تحت تاثیر او خیلی خوشم نمی آید، و شاید بگویم مرا بیمار می کند. در سال ۲۰۱۹ ، ما با استفاده از این تکنیک سه فیلم داشتیم که دو تای آنها در فصل تابستان آمدند. فیلم های ART RACING IN RAIN و A DOG’S JOURNEY هر دو فیلم های احساساتی ای هستند که می توانند خلاف قوانین استودیویی بازی کنند ، اما هیچ کدام این فیلم ها نتوانستند از ۲۵ میلیون دلار در گیشه عبور کنند و اینجاست که به نظر من این یک ژانر فرعی است که باید برای مدتی هم که شده بخوابد.

برنده: کمپانی Warner Bros

برادران وارنر بدون اینکه فیلم های دی سی تا سال آینده به روی پرده سینماها برود ، مجبور به تکیه بر یک دنباله و یک شروع کننده بالقوه فرنچایز جدید بودند. این کمپانی با تکیه به فیلم جدید و تازه کار POKEMON: DETECTIVE PIKACHU توانست به چیزی نزدیک به ۳۰۰ میلیون سود خالص دست پیدا کند. دنباله فیلم گودزیلا یعنی پادشاه هیولا ها هرچند خیلی فیلم موفقی نبود اما توانست در جهان به فروشی نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار دست پیدا کند. در مجموع نگاه ها به کراس اوور گودزیلا و کینگ کونگ در سال آینده هنوز هم روشن است. در حالی که کمپانی WB دقیقاً پس از پایان تابستان با قسمت دومIT، یک فیلم عظیم خواهد داشت، اما آنها توانستند در داغترین بخش سال عملکرد خوبی را برای خود ثبت کنند.

بازنده: آثار خشک و بدون سرگرمی

در حالی که هر استودیوی بودجه و طرحی برای انتشار فیلم های کوچکتر در مقابل بلاک باستر های عظیم تابستانی ندارد ، اما برخی این فرصت را دارند. شما گاهی شاهد آثار شخصی یا دارای موفقیت نسبی در این فصل خواهید بود ، اما امسال تابستان در این زمینه فاقد موارد به یاد ماندنی بود. فیلم TOLKIEN به دنبال جذب طرفداران LORD OF RINGS بود ، اما تنها ۴٫۵ میلیون دلار ناچیز بدست آورد در حالی که KITCHEN با انتقادات بد مواجه شد و تقریباً همین کار فیلم را نابود کرد. در مجموع این فصل زمان خوبی برای آثار کوچک نبود و اکثر فیلم ها یا شکست تجاری خوردند و یا نزد منتقدان نابود شدند.

برنده: کمپانی Universal

آثاری چون HOBBS AND SHAW و SECRET LIFE PETS 2 بزرگترین فیلم هایی بودند که تابستان امسال توسط Universal Studios منتشر شدند و هر دو به اندازه کافی خوب در زمین بازی نمایش اجرا کردند تا خود را در بین آثار به نسبت موفق معرفی کنند. هر دو این آثار توانستند در بازار داخلی از میلیون دلار عبور کنند، و همچنین هابز و شاو کماکان در سبد اکران جهانی حضور دارد. یونورسال در اواخر تابستان فیلم پسران خوب را داشت که کماکان هم در حال فروش مناسبی است، همچنین این کمپانی فیلم موفق Yesterday را که ساخته دنی بویل است نیز در ماه مه داشت که توانست با بودجه ناچیز به فروش ۱۳۶ میلیون دلاری دست پیدا کند. انتظارات بالا خواهد بود که یونیورسال در سال آینده از این سودها نیز فراتر رود ، اما در حال حاضر آنها چیزهای زیادی برای خوشحال کردن خود دارند.

بازنده: ایده های اورجینال

از میان ۲۵ فیلم برتر در گیشه در تابستان امسال ، تنها ۹ فیلم دنباله یا بازسازی فیلم های دیگر نبودند. تنها اثر و فیلم اورجینال در میان ۱۰ فیلم موفق تابستان امسال ONCE UPON A TIME IN HOLLYWOOD ساخته کوئنتین تارانتینو بود. در حالی که ما همیشه در بیشتر اوقات می خواهیم فرنچایز جدیدی را بدست آوریم ، در این وسط فیلم هایی مانند LONG SHOT و MIDSOMMAR در ترکیب فصل تابستان از بین می روند. مطمئناً ، ما قصد داریم فیلم های اصلی تری را در طول پاییز و زمستان ببینیم ، اما به نظر می رسد که ما در مدت زمان ها طولانی ، یعنی چند سال است که یک تابلوی اصلی تابستانی واقعی را ندیده ایم.

برگرفته از آریامووی

[ad_2]
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها