تقابل Scorsese و Tarantino در Oscars 2020

مراسم اسکار ۲۰۱۹ با تمام حواشی و اتفاقاتش پایان یافت و جایزه ها یکی یکی داده شدند، سخنرانی های برندگان صورت پذیرفت و اختلافات فردای شب اسکار تقریبا به پایان رسیده است، ولی من تصمیم گرفته ام برخلاف دیگران به جای جمع بندی از این اسکار نگاهی جزئی به اسکار سال آینده داشته باشم، و نگویم که چرا Green Book بهترین فیلم شد، هرچند که سزاوارش بود و یا نگویم که احساس تاسف می کنم که Bohemian Rhapsody بیش از هر فیلم دیگر برنده شد، اما مهم نیست زیرا اسکار سال آینده در پیش روی ماست و در عرض ۱۲ ماه اینترنت بستری است برای جنگ طرفداران بر سر آثار جدید. با اینکه خیلی زود است از اسکار ۲۰۲۰ حرف به میان بیاوریم، اما فانتزی بازی با اسکار بر هیچ کس عیب نیست، به همین دلیل و با توجه به آنچه که در سال ۲۰۱۹ اکران خواهد شد، تعدادی از فیلم ها سودای گرفتن مجسمه اسکار را دارند و من قصد دارم آن ها را در جایگاه قابل قبولی تصور کنم

بهترین جلوه های ویژه بصری : The Lion King

نامزد های احتمالی دیگر این شاخه : Ad Astra, Avengers: Endgame, The Irishman, Star Wars Episode IX

امسال یکی از ویژه ترین رقابت های تاریخی در زمینه جلوه های بصری خواهد بود، چرا که علاوه بر کسانی که در بالا ذکر شد، آثاری دیگر مثل Alita: Battle Angel و Gemini Man که اثرات بصری آن ها توسط Weta Digital انجام گرفته است نیز می توانند در این ترکیب باشند. در میان این فیلم ها انتقامجویان پایان بازی احتمالا در همان سطح جنگ بی نهایت خواهد بود، Ad Astra به شدت شبیه برنده امسال در این شاخه یعنی اولین انسان است و مرد ایرلندی اسکورسیزی نیز به علت تاثیرات بصری فراوان در زمینه پیر و جوان کردن چهره ها به نظر کار سنگینی می آید و جنگ ستارگان نیز بارها در این جایگاه قرار گرفته است. با این حال، به نظر می رسد که شیر شاه می تواند همه آنها را کنار بزند. ما تا به حال یک نگاه خیلی اجمالی از طریق تریلرها به جلوه های بصری فیلم داشته ایم، که به نظر می رسد کاملا خیره کننده است. فراموش نکنیم که جان فاورو و تیمش در کتاب جنگل نیز حیوانات را به شکل بی نظیری خلق کرده بودند و حالا به نظر با تجربه کار قبلی به سطح دیگری از بهبودی دست پیدا کرده اند. با این دلایل ما احتمالا شاهد پادشاه جلوه های ویژه یعنی شیر شاه در این جایگاه خواهیم بود.

 

بهترین انیمیشن بلند : Frozen 2

نامزد های احتمالی دیگر این شاخه : How To Train Your Dragon: The Hidden World, Missing Link, Toy Story 4, Weathering With You

شاخه انیمیشن بلند همیشه جذاب و پر هیجان بوده است و در این سال نیز با حضور آثاری چون چگونه اژدهای خود را آموزش دهید ۳ که قسمت های قبلش نامزد دریافت اسکار بودند و همچنین انیمیشنی جدید از کمپانی Laika در کنار داستان اسباب بازی های ۴ و یک انیمه ژاپنی به نام Weathering With You رقابت جذابی خواهد بود. انتخاب یکی از این آثار ندیده نیز کار سختی است ولی به نظر رقابت و نبرد اصلی بین Toy Story 4 و Frozen 2 خواهد بود هرچند نباید از اثر بزرگ شرکت لایکا یعنی Missing Link نیز به سادگی گذشت. این جایزه معمولا به پیکسار یا دیزنی می رود، هرچند امسال این اسکار به نوعی سنت شکنی کرد و جایزه به آن ها نرسید. در مورد داستان اسباب بازی های چهار بحث های فراوانی است و هنوز نمی توان قطعی گفت که شاهد چه چیزی خواهیم بود باید منتظر ماند و تماشا کرد. ولی به نظر برنده احتمالی Frozen 2 خواهد بود.

 

بهترین موسیقی متن : John Williams – Star Wars Episode IX

نامزد های احتمالی دیگر این شاخه : Thomas Newman (Tolkien), John Powell (How To Train Your Dragon 3), Max Richter (Ad Astra), Hans Zimmer (The Lion King),

این شاخه یکی از سخت ترین قسمت هاست که پیش بینی کردن آن کار واقعا سختی است، زیرا ندیده و از روی اسم نظر دادن کار سخت و نامعقولی است. از طرف دیگر این که فیلم مهمی مثل روزی روزگاری در هالیوود از تارانتینو و مرد ایرلندی اسکورسیزی هنوز خبری از موسیقی متنشان به میان نیامده و این حوادث پیشبینی را سخت تر کرده. با توجه به این که بزرگان با تجربه امسال هرکدام با اثری در میدان حضور دارند، بدون شک شاهد موسیقی های گوش نواز و همچنین رقابتی شایسته خواهیم بود. اما جان ویلیامز به دلیل آخرین حضور در جنگ ستارگان به نظر شانس به دست آوردن جایزه را بیشتر دارد. از حال تصمیم گیری سخت اعضای آکادمی در این بخش کاملا روشن است و سر درد بدی در انتظار آن ها خواهد بود.

 

بهترین تدوین : Michael McCusker – Ford Vs Ferrari

نامزد های احتمالی دیگر این شاخه : Maryann Brandon & Stefan Grube (Star Wars Episode IX), John Axelrad & Lee Haugen (Ad Astra), Kelley Dixon (The Goldfinch), Thelma Schoonmaker (The Irishman)

باز هم پیش بینی کردن سخت است، چرا که خیلی از تدوین گران اعلام نشده اند ولی با تجربه نامزد های سال های پیش می شود حدس هایی زد. اهل فن در این شاخه نظر به این دارند که آکادمی به فیلم هایی با تعداد بالای ویرایش در این سال میل کرده، و با این استدلال فورد و فراری اثر جیمز منگلود بیشترین تناسب برای کسب این عنوان را دارد. با در نظر گرفتن این که فیلم در حوزه مسابقه ماشین سواری است و این چنین آثاری ویرایش های پر زرق و برق و برش های فروانی دارند، احتمالا فیلم چشم اعضای آکادمی را بگیرد. فراموش نکنیم منگلود این سال ها فیلم خوب کم نداشته است.

 

بهترین فیلمبرداری : Hoyte Van Hoytema – Ad Astra

نامزد های احتمالی دیگر این شاخه : Roger Deakins (The Goldfinch), Bruno Delbonnel (The Woman In The Window), Rodrigo Prieto (The Irishman), Robert Richardson (Once Upon A Time In Hollywood)

در این شاخه با توجه به گذشته و نام های موجود حداقل ۳۲ فیلم شانس حضور قطعی دارند که باید دید چه افراد یا آثاری پیشی خواهند گرفت. اما چرا برنده احتمالی را Hoyte van Hoytema دانستیم، زیرا این سوئیسی با کار های قبلی اش یعنی Interstellar و Dunkirk نشان داده است ذوق بسیار بالایی دارد و احتمالا بعد از نامزدی های قبلی شاید آکادمی این بار به او رو کند و این نیز مهم است که وی در فیلم Ad Astra به دنبال خلق تصاویری واقع بینانه از فضا است که اگر نتیجه کارش خوب باشد، بعید نیست اسکار را مال او بدانیم.

 

بهترین فیلمنانه اورجینال : Jordan Peele – Us

نامزد های احتمالی دیگر این شاخه : Scott Z. Burns (The Report), Lena Waithe (Queen & Slim), Quentin Tarantino (Once Upon A Time In Hollywood), Taika Waititi (Jojo Rabbit)

فیلم های بزرگتر امسال احتمالا بیشتر در دسته بندی فیلمنامه های اقتباس شده قرار می گیرند، اما در اورجینال نیز افراد بزرگی جای دارند. تارانتینو بزرگ با اثر جدیدش روزی روزگاری در هالیوود می تواند بار دیگر این جایزه را به خانه ببرد، البته Jojo Rabbit ساخته Waititi نیز کنجکاو بر انگیز است، و جوردن پیل نیز به واسطه برنده شدن Get Out در این شاخه می تواند موفقیتش را تکرار کند. با احتمال به این که تارانتینو با اثر جدیدش جهشی برای کسب بهترین فیلم داشته باشد، به نظر فضا برای برنده شدن جوردن پیل سخت خواهد بود. اما تریلر فیلم Us نشان از یک فیلمنامه چند لایه و شگفت انگیز را می دهد که می تواند مجسمه دوم را برای سازنده اش به ارمغان بیاورد.

 

بهترین فیلمنامه اقتباس شده : Greta Gerwig – Little Women

نامزد های احتمالی دیگر این شاخه :Armando Iannucci and Simon Blackwell (The Personal History of David Copperfield), Richard Linklater (Where’d You Go, Bernadette?), Peter Straughan (The Goldfinch), Steven Zaillian (The Irishman)

یکی از شلوغ ترین شاخه در این سال همین بخش است و آکادمی به شرط کیفیت احتمالی آثار کار دشواری خواهد داشت. برنده این بخش شاید با برنده بهترین فیلم پیوند داشته باشد و یا شاید برنده بهترین کارگردانی باعث شود این جایزه داستانش تفاوت کند. اما پیش بینی می شود Gerwig به پشتوانه اقتباس قبلی اش لیدی برد این بار نیز با زنان کوچک بتواند هم کاندید شود و هم برنده احتمالی خود او باشد.

 

بهترین بازیگر زن : Amy Adams – The Woman In The Window

نامزد های احتمالی دیگر این شاخه : Awkwafina (The Farewell), Natalie Portman (Lucy in the Sky), Saoirse Ronan (Little Women), Charlize Thereon (Fair and Balanced)

 

بهترین بازیگر مرد : Tom Hanks – A Beautiful Day In The Neighbourhood

نامزد های احتمالی دیگر این شاخه : Ansel Egort (The Goldfinch), Leonardo DiCaprio (Once Upon A Time In Hollywood), Robert De Niro (The Irishman), Daniel Kaluuya (Queen & Slim)

تام هنکس، دی کاپریو و دنیرو به نوعی یکی از دیوانه وار ترین نبرد های بازیگری در چندین سال اخیر را شکل خواهد داد.

 

بهترین کارگردانی : Martin Scorsese – The Irishman

نامزد های احتمالی دیگر این شاخه : Greta Gerwig (Little Women), James Gray (Ad Astra), Marielle Heller (A Beautiful Day In The Neighbourhood), Quentin Tarantino (Once Upon A Time In Hollywood)

یکی از جذاب ترین رقابت ها در بخش کارگردانی خواهد بود جایی که شاهد تقابل تارانتینو و اسکورسیزی خواهیم بود. در این بخش گرویگ نیز به عنوان یک زن شانس برنده شدن دارد، همچنین نام هایی مثل آنگ لی، تام هاپر و جیمز گری نیز می توانند حضور داشته باشند. اما نام اسطوره هایی مثل تارانتینو و اسکورسیزی یک وزنه محکم در این شاخه است. اما به نظر من آکادمی بیشترین میل را به مرد ایرلندی اسکورسیزی خواهد کرد و در این سن و سال پاداشی جذاب به او می دهد، زیرا گزارش ها و خبر ها گویای یک شاهکار تکنیکی بزرگ در مرد ایرلندی هستند.

 

محبوب ترین فیلم : The Lion King

با وجود این که این جایزه در سال قبل نادیده گرفته شد اما آکادمی قرار به دادن این جایزه در اسکار سال آینده را دارد، اگر این اتفاق صورت پذیرد پیش بینی می شود بدون شناخت معیار های انتخاب آثار پر فروش برای کسب این جایزه با هم رقابت کنند.

 

بیشترین نامزدی ها برای The Irishman و Once Upon A Time In Hollywood

همان طور که گفته شد، احتمالات گویای رقابت بین دو فیلم مرد ایرلندی و روزی روزگاری در هالیوود هستند. نام های پشت این دو اثر حکم یک تبلیغات گسترده را دارد، واقعا چیزی که توسط مارتین اسکورسیزی یا کوانتین تارانتینو ساخته شده است بلافاصله به عنوان یک نماد بزرگ بین همه عاشقان سینما سرو صدا می کند. پیش بینی می شود این دو فیلم هر کدام در ۸ تا ۱۰ شاخه نامزد دریافت جایزه شوند.

 

بهترین فیلم : Once Upon A Time In Hollywood

نامزد های احتمالی دیگر این شاخه : A Beautiful Day In The Neighbourhood, The Goldfinch, The Irishman, Little Women, The Report, Us

در پایان تکرار می کنم این اسامی کاملا یک پیش بینی ساده بودند .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها