شرایط توافق کریستوفر نولان با استودیو های فیلمسازی

هفته گذشته مدیران استودیوهای بزرگ هالیوود از جمله دانا لنگلی از یونیورسال، تام راثمن از سونی و جیم جیاناپولولس از پارامونت با کریستوفر نولان در اقامتگاهش در هالیوود هیلز ملاقات کردند تا به دنبال جدایی او از برادران وارنر و برای تولید فیلم جدیدش با این فیلمساز مذاکره کنند.

اما طبق گزارش هالیوود ریپورتر این جلسات شباهت زیادی به مذاکره با یکی از بهترین کارگردانان قرن بیست و یکم نداشته است. نولان در این اقامتگاه مراحل پس از تولید فیلم‌هایش را انجام می‌دهد.

مدیران استودیوها در آنجا فیلمنامه فیلم جدید نولان در مورد جی. رابرت اوپنهایمر یکی از پدران بمب اتم را می‌خوانند و سپس در مورد شروط کارگردان بحث می‌کنند. کارگردان فیلم‌های میلیارد دلاری شوالیه تاریکی (The Dark Knight) ۱۴ سپتامبر تصمیم گرفت که فیلم جدیدش را برای یونیورسال بسازد.

نولان از سال ۲۰۰۲ تا فیلم تنت (Tenet) که سال گذشته در حین پاندمی اکران شد برای برادران وارنر فیلمسازی می‌کرد و از این همکاری رضایت داشت تا وقتی که وارنرمیدیا در اقدامی جنجالی اعلام کرد که تمامی فیلم‌هایش در سال ۲۰۲۱ از جمله بلاک‌باسترهای پرخرجی مانند ماتریکس ۴ و تل‌ماسه ساخته دنی ویلنوو را همزمان با اکران در سالن‌ های سینما از شبکه اچ‌بی‌او مکس پخش می‌کند. نولان تا چند هفته بعد علیه وارنرها مصاحبه می‌کرد و و اچ‌بی‌او مکس را بدترین شبکه استریمینگ خواند.

اپل یکی از استودیوهایی بود که دعوت شد با نولان ملاقات کند. این غول تکنولوژی یکی از سرمایه‌گذاران وسترن پرخرج قاتلین ماه گل (Killers of the Flower Moon) مارتین اسکورسیزی با بازی رابرت دنیرو و لئوناردو دی‌کاپریو و چند پروژه دیگر خواهد بود.

به نقل ۳۰نما،نولان برای تولید فیلم جدیدش بودجه حدود ۱۰۰ میلیون دلاری و همین میزان را برای بازاریابی درخواست کرده است. علاوه بر این، او اختیار کامل هنری، ۲۰ درصد درآمد حاصل از بلیت‌فروشی و اکران نشدن فیلم دیگری سه هفته قبل و بعد از فیلم جدیدش را خواسته است. شرط دیگر نولان این است که فیلمش ۱۰۰ روز روی پرده بماند. بعضی از منابع نزدیک به این فیلمساز می‌گویند این محدودیت ۱۱۰ و حتی ۱۳۰ روز اعلام شده است. نولان طبق چنین شروطی برای وارنرها فیلم می‌ساخت.

اپل آماده اجرای شرط نولان برای اکران فیلم در سالن‌های سینما بود اما همه خواسته‌های کارگردان را نمی‌توانسته عملی کند. سونی که روزی روزگاری در هالیوود پرفروش و تحسین‌شده را اکران کرده، استودیوی دیگری بود که به‌ شدت مشتاق همکاری با نولان بود. یونیورسال که در حین پاندمی ثابت کرد به اکران فیلم‌هایش در سالن‌ های سینما متعهد است، از مدت‌ها قبل به دنبال همکاری با نولان بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها