[ad_1]
تیمور بکمامبتوف (Timur Bekmambetov) یکی از تولید کنندگان برجسته هالیوود با اکران سری اول فرنچایز ترسناک Unfriended شد و موفقیتش با دنباله فیلم بصورت داستان گویی از طریق شیوه Screenlife در سال ۲۰۱۸ ادامه یافت و حالا قراردادی برای ساخت ۵ فیلم دیگر در این ژانر با یونیورسال پیکچرز امضا کرده است. ژانر شیوه Screenlife به گونهای است که کل فیلم از دیدگاه تلفنهای هوشمند و صفحات کامپیوتری دیده میشود درحالیکه شخصیتها از وبکم ها و دوربینهای گوشی برای مکالمه استفاده میکنند و به پیش رفتن روایت کمک میکنند. در ادامه خبر با ماهمراه باشید.
موفقیت فیلم Unfriended باعث شد فیلمهای دیگر به همان سطح از پذیرش مالی و انتقادی دست یابند و فیلم Searching با بازی جان چو (John Cho) محصول سونی، بهترین فیلم و پر فروشترین کار بکمامبتوف شد.
این نویسنده و کارگردان ۵۸ ساله ابتدا با یونیورسال برای ساخت فیلم انگلیسی Wanted با بازی آنجلینا جولی (Angelina Jolie) و جیمز مکآوی (James McAvoy) همکاری کرد که نمرات مثبتی گرفت و ۳۴۲ میلیون دلار فروش جهانی داشت. صحبت از ساخت دنباله آن فیلم یک دهه بر سر زبانهاست.
بکمامبتوف به سایت خبری ددلاین گفته:
شاید دنباله این فیلم هم بصورت Screenlife ساخته شود. نمیتوانم تصور کنم یک قاتل در دنیای امروزی با اسلحه در حال فرار است. چرا؟ چون الان عصر تکنولوژی است. دیگر نیازی به شلیک گلوله نیست. فقط باید فکرت را به کار بیندازی.
او قبلا پیش از اکران Searching گفته بود که ۱۴ فیلم مختلف با این فرمت دارد و حالا که هالیوود بخاطر شیوع بیماری کرونا از ماه مارس بسته شده، او در حال تولید ۵ فیلم در طول دوران قرنطینه بوده است.
در این زمان دیوانه کننده، زندگیمان شبیه Screenlife شده و در حالیکه افراد در خانههایشان هستند میشود فیلم ساخت. همه ما در شهرهای مختلفی ساکن هستیم و بدون اینکه همدیگر را ببینیم مشغول ضبط هستیم. این طبیعت این زبان، فرمت Screenlife است.
او بازیگران و نویسندگانی در بخشهای مختلف دنیا دارد و کار کردن با آنها را فرایند تولید ارگانیک توصیف کرده و چیزی که مهمتر از دیدن چهره شخصیتها و بازی آنهاست، چیزی است که حس میکنیم، انجام میدهیم و رویایش را داریم.
ما تصمیم گرفتیم اصلا چه نیازی به دوربین هست؟ ما باید تصویر را ضبط کنیم. همچنان به طراح صحنه نیاز داریم. بجای صحنه، داریم صحنه مجازی میسازیم. دسکتاپ من از مال شما متفاوت است و ما همگی منحصر به فرد هستیم. در این مورد، طراح صحنه یک بخش را فیلمبرداری میکند و دنیای شخصیت را خلق میکند. بازیگردان از کل بازیگران سراسر دنیا توی یک روز بازی میگیرد. من فیلم نامه را با کمک همکارم نوشتم و همه چیز آنلاین پیش رفت و ما صفحات لپ تاپمون را با هم به اشتراک گذاشتیم. اگر به آهنگساز نیاز داشته باشیم، میتوانیم اسکایپ کنیم و ایده هایمان را با هم در میان بگذاریم. تدوینگر نیز در شهر متفاوتی است، همین طور کمپانی جلوههای ویژه و همه ما بدون اینکه یک جا باشیم داریم با هم کار میکنیم. دیگر حرف زندگی در یک جا بصورت فیزیکی نیست بلکه درباره رفتار و داستانهایی است که با آنها زندگی میکنیم و تعاملات روی صفحه نمایش است. درباره از دست دادن یک سری از روابط و بدست آوردن روابط جدید است. من شاهد تغییر جامعه امروزی هستم و شما باید افراد را از طریق تصویر ببینید و با تصاویر زندگی کنید و روابطمان را اینگونه شکل دهیم. دزدی از بانکها دیگر با اسلحه و ماسک نیست، بلکه با هک کردن سیستم بانکی است.
برخلاف موفقیت مالی فیلمهای Unfriended که با بودجه ۲ میلیون دلاری اش، ۸۰ میلیون دلار فروخت، Searching با بودجه ۸۸۰ هزار دلاریاش، ۷۵ میلیون دلار فروخت و بکمامبتوف گفته که ایده Screenlife هنوز برای خیلی از استودیوهای بزرگ هالیوود قابل هضم نیست و یونیورسال تنها استودیویی بود که نشان داد ظرفیت انجامش را دارد.
دونا لنگلی (Donna Langley) از یونیورسال گفته:
تیمور دیدگاه و نگاه تازههای وارد تمامی کارهایش کرد و با تغییر این صنعت، او راههای جدیدی برای ارتباط با مخاطبین سراسر دنیا پیدا کرده است. تیمور و تیمش در Bazelevs داستانگویی منحصر به فردی با کمک تکنولوژی خلق کردند که این فیلمها را واقعی نشان میدهد. ما به موفقیت این کار و ادامه همکاری مان امیدواریم.
منبع: ComingSoon
نقل شده از گیمفا
[ad_2]