Zack Snyder’s Justice League؛ بررسی نظر منتقدان حول فیلم

[ad_1]

امروز، سرانجام پس از مدت‌ها نسخه‌ی زک اسنایدر فیلم جنجالی «لیگ عدالت» به پخش رسید. در ادامه نگاهی به نظر منتقدان حول این عنوان خواهیم انداخت.

«نسخه‌ی زک اسنایدرِ لیگ عدالت» یا «لیگ عدالتِ زک اسنایدر» (Zack Snyder’s Justice League) که با نام اختصاری «اسنایدر کات» (Snyder Cut) نیز شناخته می‌شود، نسخه‌ی اختصاصی کارگردان از فیلم ابرقهرمانی «لیگ عدالت» محصول ۲۰۱۷ است که اکنون در سال ۲۰۲۱ به پخش رسیده است. این فیلم که بر اساس گروهی ابرقهرمانی به همین نام در دنیای داستان‌های مصور کمپانی DC Comics ساخته‌شده، قرار است تا دربردارنده‌ی ایده‌های اصلی زک اسنایدر از این فیلم، پیش از ترک پروژه، باشد.

این فیلم نیز مانند اثری که در سال ۲۰۱۷ اکران شد، حول تیمی ابرقهرمانی متشکل از بتمن، سوپرمن، واندر وومن، سایبورگ، آکوامن و فلش جریان دارد که برای نجات دنیا گرد یکدیگر جمع می‌شوند. بازیگران این عنوان را امبر هرد (Amber Heard)، ایمی آدامز (Amy Adams)، بن افلک (Ben Affleck)، کانی نیلسن (Connie Nielsen)، دایان لین (Diane Lane)، گل گدوت (Diane Lane)، هنری کویل (Henry Cavill)، جرد لتو (Jared Leto)، جیسون موموآ (Jason Momoa)، رابین رایت (Robin Wright)، کیران هایندز (Ciarán Hinds)، ازرا میلر (Ezra Miller)، جی.کی. سیمونز (J.K. Simmons)، جسی آیزنبرگ (Jesse Eisenberg) و جو منگنیلو (Joe Manganiello) تشکیل می‌دهند.

Justice League

فیلمی که در سال ۲۰۱۷ به اکران رسید، مراحل تولید سختی را پشت‌سر گذاشت. فیلم‌نامه‌ی آن طی مراحل پیش‌تولید و تولید بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ تغییراتی اساسی کرد و پس از آنکه اسنایدر به دلیل از دنیا رفتن دخترش از پروژه خارج شد، جاس ویدون (Joss Whedon) برای به‌پایان رساندن پروژه به خدمت گرفته شد تا بدون آنکه نامش در تیتراژ پایانی به‌عنوان کارگردان ذکر شود، عملاً کارگردان فیلم باشد. ویدون مطابق دستورات استودیوی Warner Bros تغییرات دیگری نظیر روشن‌تر کردن لحن فیلم، شوخی‌های بیشتر و کوتاه کردن مدت‌زمان فیلم انجام داد؛ سرانجام فیلم «لیگ عدالت» در سال ۲۰۱۷ به اکران رسید و نقدهای متوسطی دریافت کرد. علاوه بر آن، فیلم ازلحاظ تجاری نیز مطابق انتظارات عمل نکرد و همین مسئله باعث شد تا کمپانی برادران وارنر آینده‌ی دنیای گستره‌ی دی‌سی (DCEU) را مجدداً ارزیابی کند و تمرکزش را بیشتر به‌سوی توسعه‌ی فیلم‌های انفرادی از شخصیت‌ها معطوف کند.

طبق جزئیاتی که از مشکلات هنگام تولید فیلم منتشر شده بود و شرایطی که فیلم پیش از خروج اسنایدر داشت، بسیاری از طرفداران علاقه‌شان را نسبت به مشاهده‌ی ایده‌های اولیه و اصلی اسنایدر در مورد این فیلم ابراز کردند به‌طوری‌که همین مسئله منجر به شکل گرفتن طومارهایی با امضاهای طرفداران، بازیگران و عوامل شد؛ هدف این طومارها یک چیز بود آن‌هم انتشار نسخه‌ای موسوم به «اسنایدر کات» که بسیاری، به وقوع پیوستن آن را بعید می‌دانستند. با گذشت زمان نسبتاً طولانی سرانجام وارنر راضی شد تا به زک اسنایدر اجازه دهد فیلمش را آن‌طور که خودش می‌خواسته بسازد تا آن را از طریق سرویس استریمی HBO Max به انتشار برساند. استودیو، ۷۰ میلیون دلار دیگر نیز در اختیار اسنایدر برای اتمام جلوه‌های ویژه، موسیقی، تدوین و فیلم‌برداری چند صحنه‌ی جدید قرار داد. لازم به ذکر است که فیلم به یاد و خاطر دختر اسنایدر یعنی آتِم (Autumn) تقدیم شده است.

فیلم در تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۲۱ (۲۸ اسفند) بر روی HBO Max به پخش رسید و طبق گفته‌ی منتقدان نسبت به نسخه‌ی ۲۰۱۷ بهبودهایی نیز داشته است. امتیاز «لیگ عدالت زک اسنایدر» در سایت متاکریتیک تا به الآن از میان ۳۹ نقد با ۱۵ نقد مثبت، ۲۰ نقد متوسط و ۴ نقد منفی ۵۷ است و میانگین نمرات مخاطبان این سایت نیز از میان ۵۴۳ نقد امتیاز ۹٫۰ از ۱۰ را با ۴۸۵ نظر مثبت، ۲۱ نظر متوسط و ۳۷ نظر منفی نشان می‌دهد. فیلم در سایت راتن تومیتوز نیز با ۱۶۰ نقد امتیاز ۷۸ را کسب کرده است و میانگین نمرات مخاطبان این سایت نیز از میان بیش از ۵ هزار بررسی، امتیاز ۹۷ را نشان می‌دهد.

Zack Snyder’s Justice League

«۱۰۰/۱۰۰ The Telegraph   |   منتقد: رابی کالین»

همه‌چیز تغییر کرده است، شخصیت‌هایی که پیش‌تر تهی بودند و توجیه منطقی نداشتند، اکنون پرداخته شده‌اند و عمق دارند؛ سکانس‌های اکشنی که قبلاً خوب و یکدست نبودند، اکنون در میان برخی از بهترین‌های این ژانر قرار می‌گیرند.

«۸۰/۱۰۰ Slate   |   منتقد: کارن هان»

«لیگ عدالتِ اسنایدر» قدم در مسیری می‌گذارد که بسیاری از فیلم‌ها جرئت ورود به آن را ندارند. پس از یک سال دوری از سینما، فیلمی پیدا شد که مرا به آن سالن‌ها بکشاند. به امید دیدن فیلم‌های بیشتری که به ارزش‌های اولیه‌ای که مسائل مختلف باعث نابود شدنشان می‌شوند، پایبند هستند.

«۷۵/۱۰۰ Chicago Sun-Times   |   منتقد: ریچارد روپر»

نسخه‌ی جدید «لیگ عدالت» لزوماً نسبت به نسخه‌ی اصلی بهتر نیست اما به‌طور مشخصی دارک‌تر و متفاوت‌تر است.

«۶۰/۱۰۰ Empire   |   منتقد: اِیمون وارمن»

«لیگ عدالتِ اسنایدر» برای یک فیلم ابرقهرمانی خیلی طولانی، سرگرم‌کننده است. اگر این آخرین فیلم DC باشد که اسنایدر کارگردانی‌اش را انجام می‌دهد، خروج قابل قبولی [برای او] است.

«۵۰/۱۰۰ Screen Rant   |   منتقد: مِی عبدولباکی»

جدا از هر چیزی، لحظات درخشان خودش را دارد؛ «لیگ عدالتِ اسنایدر» از کارگردانی تمیزی برخوردار است که نسخه‌ی ۲۰۱۷ را شامل نمی‌شد و همین مسئله به‌تنهایی چیزی است که طرفداران می‌توانند قدردانش باشند.

«۵۰/۱۰۰ Screen Daily   |   منتقد: تیم گریرسون»

یک موسیقی جذاب می‌تواند یک فیلم را مانند سوپرمن قدرتمند کند (نقطه‌ی قوتش باشد) اما اگر به شکل کنترل نشده‌ای مورداستفاده قرار بگیرد، می‌تواند تبدیل به کریپتونایتش (نقطه‌ی ضعفش) شود.

«۲۵/۱۰۰ Slant Magazine   |   منتقد: پت براون»

می‌شد آن را یک تقلید تعمداً مضحک در نظر گرفت اگر به شکل آزاردهنده‌ای خسته‌کننده نبود.

منبع: Metacritic

نقل شده از گیمفا

[ad_2]

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها