این طور که به نظر می رسد کارگردان عنوان Wonder Woman، پتی جنکینز (Patty Jenkins)، مبارزه کرد تا نسخه او ساخته شود. داستان اوریجین (ریشههای) شخصیتهای آمازونی، بخشی از محتواهای حذف شده است.
فیلم اکشن مذکور، ساختهشده در سال ۲۰۱۷، چهارمین عنوان جهان DCEU میباشد. عنوان Wonder Woman، گل گدوت (Gal Gadot) را در نقش شخصیت اصلی قرار میدهد. در کنار گدوت، کریس پاین (Chris Pine)، رابین رایت (Robin Wright) و کانی نیلسن (Connie Nielsen) در نقشهای جانبی حاضر شدند. Wonder Woman توسط منتقدین تحسین و از سوی طرفداران به شدت حمایت شد.
پتی جنکینز، آغازی درخشان
برخی از اتفاقات پشت صحنه رکورد به ثبت رساندند (برای بانوان). تمهای این عنوان در حین فمینیستی بودن به سطح افراطی نمیرسند (البته ادامهی آن WW84 ای کار را کرد). شخصیت واندر وومن اولین قهرمان زنی بود که، میان MCU و DCEU، فیلم اختصاصی خود را به دست آورد. اولین فیلم زن ابرقهرمانیست که توسط یک شرکت بزرگ ساخته و یک زن کارگردانی شده است (در ۱۰ سال اخیر). هنگام عرضه، پتی جنکینز کارگردان به دومین کارگردان زنی تبدیل شد که فیلمی با فروشی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار را مدیریت کرده بود.
این فیلم یکی از پرفروشترین عناوین سال انتشار آن است و رکورد پرفروشترین فیلم ساخته شده توسط یک کارگردان زن را دارد. در مصاحبهای که کانی نیلسن (بازیگر نقش هیپولیتا، ملکهی زنان آمازونی جزیرهی تمیسکرا) با سایت Collider داشت، از سختیهای بیشماری که پتی جنکینز برای ساخت این عنوان با آنها روبهرو شده بود گفت. نیلسن در ادامه به داستان اوریجین زنان آمازونی پرداخت (داستانی که نقطهی تمرکز آن تجاوز بود). داستان اوریجینی که شخصیتهای زن قدرتمند فیلم را به عنوان قربانی به تصویر میکشید.
داستانی که برای DCEU هم بیش از حد تاریک بود!
کانی نیلسن در مصاحبهی خود اظهار داشت که:
پتی تصور خیلی دقیق و پرجزئیاتی از آمازونیها داشت. من فکر کنم یه جایی از داستان به این قضیه اشاره شده بود که تمام آمازونیها به شدت، از یه واقعهی وحشتناک که تمرکز روی تجاوز داشت، آسیب دیدن. ولی با گذر زمان پتی گفت: “نه، نه، نه، چرا ما باید این کار رو با آمازونیها بکنیم؟! ما نمیخوایم اونا به عنوان قربانی دیده بشن، میخوایم؟ بذارید اون یک بخش رو حذف کنم و مطمئن بشم که همشون قهرمان هستن. اونا بخشی از فرهنگ و تاریخ قربانی شدن زنا نبودن. این زنا قهرمانای دلیر و باورنکردنی داستان هستن. ما نمیخوایم از همون اول کار فشار روحی و روانی بهشون بدیم.
ما میخوایم مردم اونا رو همونطور که هستن بپذیرن. زنان قوی و شکستناپذیر. فرهنگشون چیه؟ چرا اینقدر خشن هستن؟ زندگی کردن روی یک جزیره که هیچ مردی نیست چه حسی داره؟ همش منطقیه، مگه نه؟ ما نیاز داریم که پیشینهی این شخصیتهای قدرتمند تا جای ممکن ساده و قابلدرک باشه و بشه به راحتی اونها رو به چشم قهرمان دید. همهی زنان آمازون قهرمان هستند.
از Wonder Woman تاکنون، کانی نیلسن نقش هیپولیتا را در ادامهی این عنوان (یعنی Wonder Woman 1984) نیز ایفا کرده است. شایان ذکر میباشد که ملکهی آمازونیها باری دیگر برای فیلم Justice League Snyder Cut احیا خواهد شد. در اسپین آف Wonder Woman، تحت عنوان The Amazons نیز ما شاهد بازگشت این کاراکتر خواهیم بود. مطمئناً، جنکینز با موفقیت فیلم Wonder Woman توجه هالیوود را به خود جلب کرده است. این فیلم زمینهی کارگردانی کارهای رده بالا را برای او فراهم کرد. پتی جنکینز در فیلم Wonder Woman 3، با گل گدوت بازمیگردد. در کنار این پروژه، پتی جنکینز فیلم Cleopatra را نیز کارگردانی خواهد کرد.
جنکینز، ناجی زنان هالیوود
در طول رونماییهای دیزنی از محتواهای مورد انتظار اوریجینال خود، این شرکت پتی جنکینز را مسئول و مدیر پروژهی اسپین آف STAR WARS به نام STAR WARS: Rogue Squadron قرار داد. پتی جنکینز اولین زن در لیست اولینهای هالیوود میباشد. صنعتی که ارزش قائل نشدن برای زنان را تا جایی ادامه داد که اکنون باعث شرم آن است. سال انتشار این اثر، اولین سالی بود که جشنوارهی Golden Globe Awards سه زن کارگردان را نامزد کرد (با وجود مورد نقد قرار گرفتن آنها). یکی از این کارگردانها کلویی زائو بود که جایزهی بهترین کارگردان را دریافت کرد.
پیش از این، در طول تاریخ ۸۰ سالهی جوایز Golden Globes تنها ۵ زن را در بخش بهترین کارگردان نامزد کرده بود و این موضوع شرمآور است. باید گفت که پیشرفت زنان، در صنعت به شدت سیاسی هالیوود، در حال افزایش میباشد. از دید پتی جنکینز هنوز کار برای انجام دادن دارد. داستان Wonder Woman جنکینز به این موضوع اشاره میکند که زنان باید بیشتر در مرکز توجه قرار بگیرند (اگرچه این مرکز نباید ضد مردان باشد). بانوان لایق کنترل داستان و مسائل مربوط به پشت صحنه هستند.
منبع: Screenrant
نقل شده از گیمفا