Blood Red Sky پربیننده‌ ترین تولید آلمانی زبان نتفلیکس شد

فیلم “آسمان سرخ خونین” (Blood Red Sky) به پربیننده‌ترین محتوای آلمانی زبان تاریخ نت‌فلیکس بدل شده است. پیش‌ بینی شده است که این فیلم تا هفته آینده توسط بیش از ۵۰ میلیون خانوار بیننده دیده شود.

این رکورد پیش‌ تر به سریال “بربرها” (Barbarians) اختصاص داشت. نتفلیکس می‌ گوید نزدیک به ۹۰ درصد بینندگان فیلم را از ابتدا تا انتها دیده‌اند.

این فیلم خون‌آشامی به کارگردانی “پیتر توروارث” اواخر ماه ژوئیه عرضه شده و پس از چهار هفته به بیش از ۵۰ میلیون خانوار بیننده می‌رسد. نت‌فلیکس گزارش داده است که “آسمان سرخ خونین” در ۹۳ کشور به فهرست ۱۰ فیلم پربیننده راه پیدا کرده و در ۵۷ کشور از جمله ایالات متحده، برزیل، عربستان سعودی و فیلیپین به رتبه اول رسیده است. این در حالی است که در این فیلم در نت‌فلیکس آلمان به رده دوم آمده است. بخش‌های زیادی از این فیلم به زبان انگلیسی است.

به نقل ۳۰نما،”پیتر توروارث” در مورد دلایل موفقیت این فیلم به “ددلاین” می‌گوید: “همیشه باور داشتم که می‌تواند فیلم موفقی باشد، اما هیچ‌گاه تصور نمی‌کردم که در سطح جهانی پربیننده شود. آمار بینندگان به دستمان رسید و همه وحشت کردند. عالی است.” این کارگردان اضافه می‌کند: “اولاً فکر می‌کنم [علت موفقیت] خلاصه داستان گیرای آن باشد – هواپیمایی ربوده شده و زنی سوار آن است که نمی‌خواهد نور خورشید را ببیند. وقتی مردم در موردش حرف می‌زنند می‌گوید: “آن فیلم را دیده‌ای که یک خون‌آشام سوار هواپیما شده.” می‌دانم ایده جذابی است چون سال‌ها آن را مطرح می‌کردم، و مثل یک لطیفه خوب، سخن نغزی در پایانش داشت. می‌گفتم داستانش در هواپیمایی روی می‌دهد که ربوده شده – ملال را در چهره آن‌ها می‌دیدم – و بعد در پایان توضیح می‌دادم که این زن [پری باومایستر] یک خون‌آشام است. برایشان غافلگیرکننده بود.”

توروارث می‌گوید فیلمنامه این فیلم را ۱۶ سال قبل به نگارش درآورده و از آن زمان تا وقتی نت‌فلیکس وارد عمل شده دیوانه‌وار این سو و آن سو به دنبال استودیوی سازنده بوده است: “به لس‌آنجلس، کن، و لندن رفته‌ام. یونیورسال زمانی می‌خواست یک فیلم استودیویی بزرگ بر اساس آن بسازد اما بعد مدیر استودیو تغییر کرد و به نتیجه نرسید.”

این کارگردان توضیح می‌دهد که “دیوید کاسی” یکی از مدیران یونیورسال در لندن بود که به تولید فیلم تمایل داشت اما پس از جدایی از استودیو و ملحق شدن به نت‌فلیکس با او تماس می‌گیرد و می‌گوید فیلمنامه از ذهنش پاک نشده است: “به او گفتم سرمایه‌گذاری پیدا شده که می‌خواهد فیلم را به کن ببرد و بازیگر زنی پیدا کند که به اندازه کافی معروف باشد. گفت: “این کار را نکن.” به من گفت که در حال تأسیس دفتر نت‌فلیکس در لندن است و می‌خواهد خودش این فیلم را بسازد.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها