پرونده خانواده روی بسته خواهد شد. جسی آرمسترانگ، خالق سریال «وراثت» (Succession)، فاش کرد که فصل چهارم سریال ، پایان این مجموعه موفق اچبیاو (HBO) را رقم خواهد زد. انتظار می رود آخرین قسمت در آخر هفته روز یادبود پخش شود.
وراثت (Succession) که جانشینی هم نامیده شده، یک سریال کمدی-درام خانوادگی، با بازی برایان کاکس، جرمی استرانگ، سارا اسنوک، کایران کالکین، آلن راک، نیکلاس براون، متیو مک فادین، پیتر فریدمن، جی. اسمیت-کامرون، داگمارا دومینچیک، جاستین لوپ، دیوید راشه. فیشر استیونز، هیام عباس، آرین موید، هریت والتر، جیمز کرامول، ناتالی گلد، جولیانا کانفیلد، آنابل دکستر جونز، زو وینترز، جنی برلین، الکساندر اسکارسگارد، سانا لاتان، لیندا ایموند، جیهه، آدرین داویس برودی، و داشا نکراسووا در نیویورک میگذرد و مضامین قدرت و پویایی خانواده را از نگاه پدرسالار لوگان روی (کاکس) و چهار فرزند بزرگش کندال (استرانگ)، سیوبهان (اسنوک)، رومن (کالکین) و کانر (راک) بررسی می کند.
فصل سوم Succession میانگین امتیاز ۰٫۱۲ در ردهبندی جمعیتی ۱۸ تا ۴۹ سال و ۵۵۳۰۰۰ بیننده در پخش زنده+همان روز (شامل تمام پخش DVR تا ساعت ۳:۰۰ بامداد) داشت. در مقایسه با فصل دوم، این میزان در نسخه نمایشی ۱۷ درصد و از نظر بیننده ۷ درصد کاهش یافته است.
آرمسترانگ در مصاحبه ای گفت که فصل چهارم، فصل پایانی این سریال است. او تصمیم گرفت پایان سریال وراثت را فاش کند تا خودش و بازیگران مجبور نباشند در مورد آینده سریال در مصاحبه هایشان دروغ بگویند.
چه چیزی باعث شد تصمیم بگیرید که زمان پایان دادن به «وراثت» فرا رسیده است؟
کمی آزارگرانه ده، و من به طور غیرمنتظره ای از صحبت کردن با شما دچار استرس شدم، زیرا تا این لحظه همه چیز تئوری بود، و من به دلایل زیادی سعی کرده ام آن را تئوری نگه دارم. چه کسی دلایل روانشناختی را میداند، اما دلایل خلاقانه این بود، اول اینکه میتوانستیم به محض گرفتن این تصمیم آن را اعلام کنیم، تقریباً وقتی در حال نوشتن سناریو بودیم، تصمیمی که به نظر من میتوانست عجیب و اشتباه باشد. میتوانستیم در پایان فصل اعلام کنیم. از نظر هنری ایده خوبی است، چون مخاطب در آن صورت میتواند از هرچه در پیش میآید لذت ببرد، بیآنکه برای درک جزئیات تلاش کند، یا با توجه به اینکه میداند فصل آخر است نگاهش تغییر کند. اما از طرف دیگر، عقیده متقابل این است که شواهد پایان سریال را پنهان نکنیم. در مقابل بیننده احساس مسئولیت میکنم، و شخصاً از این حس که پس از پایان فصل بگوییم:]«همین بود بچهها. تمام شد.» خوشم نمیآید. فکر میکنم بهتر است بدانم که پایان در راه است.
من هرگز فکر نمی کردم که این قراره برای همیشه ادامه یابد. پایان همیشه به نوعی در ذهن من حضور داشت. از فصل ۲، سعی کردم فکر کنم: آیا فصل بعدی است، یا بعد از آن، یا بعد از آن؟
قبل از شروع نوشتن فصل ۴، در نوامبر، دسامبر ۲۰۲۱، با چند نفر از همنویسندگانم دور هم جمع شدم و به نوعی گفتم: «ببین، فکر میکنم شاید اینطور باشد. اما نظر شما چیست؟» و ما سناریوهای مختلفی را اجرا کردیم: میتوانیم چند فصل کوتاه یا دو فصل دیگر را اجرا کنیم. یا میتوانیم برای سالها ادامه دهیم و نمایش را به چیزی نسبتاً متفاوت تبدیل کنیم، و یک نمایش سرگرمکنندهتر و آزادانهتر باشیم، که در آن هفتههای خوب و هفتههای بد وجود خواهد داشت. یا میتوانیم کاری کمی عضلانیتر و کاملتر انجام دهیم و تا حدودی قویتر پیش برویم. و این قطعا همیشه ترجیح من بود. به اتاق نویسندگان فصل ۴ رفتم و به نوعی گفتم: «فکر میکنم این کاری است که ما انجام میدهیم، اما اجازه دهید آن را هم باز نگه داریم.» من دوست دارم اتاق نویسندگان را با یک جور پیشنهاد وارد ماجرا کنم و سپس واقعاً دیدگاهم برای راههای جایگزین باز باشم. و تصمیم برای پایان دادن به نوشتن و حتی زمانی که فیلمبرداری را شروع کردیم تثبیت شد: به بازیگران گفتم: «صد در صد مطمئن نیستم، اما فکر می کنم همین است.»
بنابراین حتی زمانی که در حال فلیمبرداری هستید، این احتمال در ذهن شما وجود دارد که بتوانید آن را تا فصل ۵ ادامه دهید؟
نمیدانم که آیا این یک ترفند روانشناختی برای خودم است که از دست کشیدن از انجام کاری که واقعاً از آن لذت میبردم غمگین نباشم. یا این یک ترفند خلاقانه است که باعث میشود ما را غرق یا احساساتی نکند، یا اینکه آن را متفاوت از آنچه قبلا انجام دادهایم انجام دهیم. و درصد معینی از عدم بیان آن در اوایل نیز احساسی بود، زیرا گاهی اوقات در سریال و مسیرهای داستانی، پویایی شخصیتها را کشف کردهایم که ما را ملزم میکرد آنها را دنبال کنیم. و بنابراین نمیخواهم به طور قطعی احتمال وقوع آن در این فصل را ببندم – حداقل تا زمانی که نگویم، اوکی، فکر میکنم واقعاً همین است.
آیا همیشه ایده ای داشتید که «وراثت» به کجا ختم می شود؟
نه زمانی که داشتم پایلوت را می نوشتم، و احتمالاً نه در اتاق فصل ۱، اما فکر می کنم، از حدود فصل ۲، شروع کردم به درک اینکه کجا باید به پایان برسد. من این راز را پنهان نمیکنم، زیرا اتاق نویسندگان برای همین است: آزمایش ایدهها. نمایش یک تصنع است – شما در حال خلق داستان هستید. و با این حال، ایدههای خاصی وجود دارند که حس ارگانیک و برخی غیرارگانیک دارند، و من حدس میزنم که فرآیند اتاق نویسندگان برای من راهی عالی برای ایجاد یک اثر تصنعی برای ما و خودم است.
آیا ممکن است یک اسپین آف وجود داشته باشد؟ کیسی بلویز، مدیرعامل محتوای HBO و HBO Max اخیراً در مورد این احتمال صحبت کرده است.