نقد و بررسی سریال Conversations with Friends

بررسی” گفتگو با دوستان” ( Conversations with Friends ) سریال بریتانیایی ای که اخیرا از بی بی سه پخش شد. سالی رونی با دومین اقتباس بی بی سی سه با بازی آلیسون الیور، ساشا لین، جو آلوین و جمیما کرک به تلویزیون بازگشته است.

شما اغلب شخصیت‌های خجالتی، مضطرب و درون‌گرا را به عنوان قهرمان داستان‌ها نمی‌بینید. فیلم‌ها و سریال ‌های تلویزیونی کنش را می‌طلبند و این شخصیت‌ها تمایل به تناسب ندارند، و برای ژانزهای دیگر مانند رمان مناسب‌تر هستند.

اما اقتباس جدید « بی بی سی سه » از اولین مکالمه با دوستان سالی رونی – تحت فشار هم رده تلویزیونی مورد تحسینش « مردم عادی » – ثابت می کند که به زیبایی برای تلویزیون جواب می دهد. این برای کسانی که طبیعت منفعل تری دارند، یک درمان است: این درام ۱۲ قسمتی نشان می دهد که ما آنقدر شایسته و جالب هستیم که مستحق یک نمای نزدیک و دقیق از خود باشیم.

آلیسون الیور در نقش فرانسیس، دانشجوی دانشگاه ترینیتی کالج دوبلین، بی سر و صدا و به طرز عجیبی مسحور کننده است. او به ندرت با تمام وجود لبخند می‌زند، لب‌هایش را محکم به هم فشرده می‌کند، انگار از چیزی می‌ترسد که بیرون بیفتد. او با بهترین دوست و معشوق سابقش بابی (ساشا لین)، یک زن رنگین پوست متولد نیویورک اشعار گفتاری ارائه می دهد.

بابی ، کانالی برای فرانسیس جهت تعاملات اجتماعی است. بابی بغل می کند، فرانسیس این کار را نمی کند. فرانسیس سر تکان می دهد، بابی صحبت می کند. در گردهمایی ها، بابی می ماند در حالی که فرانسیس زودتر می رود. علی‌رغم این تفاوت‌ها، و همچنین حس مالکیت آزاردهنده بابی، آنها مراقب یکدیگر هستند.

آنها با نویسنده ی تحسین شده، ملیسا (جمیما کرک) آشنا می شوند و به سرعت در گروه دوستی او قرار می گیرند. خیلی زود ، قانع‌کنندگی ، سرعت و مهارت اجتماعی بابی نمایان می شود. آنها با همسر ملیسا، نیک (جو آلوین) آشنا می شوند، بازیگری باهوش و خوش اندام با سکوتی متناقض که با فرانسیس مطابقت دارد.

دو طرف پرورش پیدا میکنند: ساکت و بی دست و پا در مقابل پرهیاهو و صریح. جملاتی که توسط فرانسیس و نیک شروع می‌شوند، ناتمام به خودآگاهی می‌روند در حالی که بابی و ملیسا برای حفظ هیجان در گفتگو، این دو را قطع می‌کنند. با نگاه خیره و طنز زیرکانه آنها می توان پیش بینی کرد که فرانسیس و نیک به هم می آیند: ایجاد یک رابطه پرشور با رابطه جنسی عاطفی قوی.

آشفتگی احساسات معاصر، عمدتاً تک همسری در مقابل زنا، ناگزیر افزایش می یابد. این مجموعه به بررسی عدم قطعیت های ناشی از رهایی از هنجارهای سنتی می پردازد. قوانین، هنجار و رویکردها چیست؟ در چنین شرایطی قرار است مردم چه واکنشی نشان دهند؟ و برخلاف بسیاری از تصورات مرتبط با رابطه خارج از ازدواج، در اینجا هیچ مرد مسموم و خانه خراب کنی وجود ندارد – طرف‌های گناهکار با همدردی شدیدی دیده می‌شوند.

مقایسه با افراد عادی اجتناب ناپذیر است، به خصوص زمانی که بسیاری از دست اندرکاران آن سریال برای گفتگو با دوستان بازگشته اند. مناظر بصری آفتابی و بهاری – لنزهایی که با گرمای فصل می درخشند، نور طبیعی که به زیبایی در فضای داخلی عادی جاری می شود – فضای سابق را از سر می گیرد. همچنین فناوری فراگیر در همه جا وجود دارد که در آن مشکلات از طریق ایمیل یا پیامک حل می شوند.

اگرچه رابطه بین فرانسیس و نیک بیشتر و بیشتر لمس می شود، صمیمیت آنها به دلیل شرایط خارج از ازدواج کاهش می یابد. آنها صرفا آتشی مانند ماریان و کانل برنمی افروزند،چیزی متفاوت تر در میانشان جاریست. حتی صحنه‌های رابطه ای آنها، اگرچه به طرز شگفت‌انگیزی فیلمبرداری و طراحی شده‌اند، اما مملو از ناپایداری هستند.

بابی و ملیسا اغلب مانند ضمائم نوشته شده ای شایسته به نظر می رسند. تا زمان برخی از افشاگری‌ها بعدی در سریال، آنها صرفاً به عنوان تهدیدی برای رابطه فرانسیس و نیک عمل می‌کنند. به ویژه ممکن است دوست داشتن بابی سخت باشد – گویی همه از مناظره با او وحشت دارند.

این سریال همچنان شما را با یک درام عاشقانه آرام و مدرن درمی آمیزد و به تدریج روح شخصیت هایش را باز می کند. این نقد چندان اهمیتی نمی‌دهد که بابی و ملیسا برای همیشه ناپدید شوند، اما رها کردن عشق ملایم بین فرانسیس و نیک طلاق سختی خواهد بود.

“گفتگو با دوستان” یکشنبه ۱۵ می(۲۵ اردیبهشت) در BBC Three و BBC iPlayer منتشر شد. تریلر سریال را از این لینک تماشا کنید.

جمع بندی

در حالی که شخصیت‌ها به‌طور غیر همگونی جذاب هستند و طرح‌ریزی طولانی باعث می‌شود که مکالمات اغلب به صورت دایره‌ای پیش بروند، این اقتباس برخی از نکات کلیدی و عقلانی را در داستان حفظ می‌کند ، چیزهایی که باعث درخشش رمان سالی رونی شده است.
۶.۷
خوب
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها